2 oktober 2022

ISPO Munich; wat is er nieuw?

Twee jaar zonder ISPO Munich is voldoende! Na de coronacrisis staat ISPO Munich er terug en start op 28 november 2022 en loopt tot 30 november. De sportindustrie komt samen in het beurscentrum van München onder het motto "Nieuwe perspectieven in de sport". Het middelpunt van de tien inmiddels bijna volgeboekte zalen is het Future Lab, dat oplossingen biedt voor de meest urgente vragen in deze uitdagende tijden.

Nieuwe perspectieven op sport - dat is het motto van ISPO Munich 2022.

De sportartikelenindustrie heeft de uitdagingen van de Corona-crisis grotendeels het hoofd geboden. Maar met klimaatverandering, verstoorde toeleveringsketens en een gespannen energiesituatie nemen de taken niet af.

"Daarom hebben we nieuwe perspectieven nodig op de markt, de consument, de detailhandel en de sport zelf", zegt Tobias Gröber, hoofd van de ISPO Group: "Daarom bouwen we in november bij ISPO Munich een centrale hal om tot een innovatielab. De belangrijkste leiders in de branche zullen hier bijeenkomen en praten over de te nemen maatregelen. We willen een lobbyplatform zijn en sport een stem geven die gelijkwaardig is aan zijn plaats in de samenleving."

Nieuwe datum aan het begin van de bestelperiode en internationale exposanten

Het nieuwe concept van ISPO Munich omvat ook de nieuwe datum eind november en daarmee de start van de bestelperiode. In totaal zullen exposanten uit 55 landen aanwezig zijn en is de standgrootte teruggebracht tot maximaal 200 vierkante meter.

"ISPO is al vele jaren veel meer dan een eenvoudige handelsbeurs voor sportartikelen", zegt Lena Haushofer, de tentoonstellingsdirecteur van ISPO Munich. “Zoals u weet, gelden nog steeds veel Covid-gerelateerde beperkingen op reizen. Desalniettemin komt 90 procent van de exposanten op ISPO Munich dit jaar uit landen buiten Duitsland. Dit niveau van internationaliteit onderstreept duidelijk de vitale en waardevolle rol die ISPO Munich speelt als een wereldwijd knooppunt dat persoonlijk contact tussen fabrikanten, gespecialiseerde retailers en andere spelers in de sector bevordert.”

Future Lab: het nieuwe hart van ISPO Munich

Hoewel de beurs deze keer bijna volgeboekt is met in totaal tien hallen, reserveert ISPO Munich een groter, centraal gebied als het "Future Lab". Als nieuw middelpunt zal het innovatielab niet alleen ruimte bieden voor discussies over nieuwe producten en transformatie, maar ook verder kijken dan de eigen branche in de Retail, Digitaliseren en Sustainability Hub.

De hal zal ook het toneel zijn voor de talrijke atleten die dit jaar op ISPO Munich worden verwacht, voor de ISPO Award en natuurlijk voor de ISPO Cup Night. Op de avond van de eerste beursdag vindt ook de presentatie van de nieuw ontworpen ISPO Cup plaats in het Future Lab. In de toekomst wordt deze toegekend aan initiatieven van sporters en sportbeïnvloeders die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving.

Conferentie met topsprekers

De Conference vindt ook zijn podium in het Future Lab. Toonaangevende geesten uit de industrie en experts uit andere sectoren zullen de meest explosieve onderwerpen bespreken zoals duurzaamheid, inclusie en diversiteit, evenals de uitdagingen voor logistiek en retail.

De eerste bevestigde sprekers zijn Merijn Dols, Global Director for Open Innovation and Circular Economy Danone, Laura Santucci, voormalig lid van de regering-Obama en ex-directeur van het World Food Program, en Hunter Lovins, CEO Natural Capitalism Solutions en lid van de Club van Rome.

Olympisch kampioen en winnaar van de Ironman Hawaii op ISPO Munich

Op ISPO Munich worden ook veel actieve en voormalige atleten verwacht. Zo zal triatleet Sebastian Kienle het onderwerp biohacking aan de orde stellen in een live-opname voor de Red Bull Podcast. Olympisch tienkampkampioen Christian Schenk, die zojuist een "all-inclusive" festival voor mensen met en zonder handicap heeft georganiseerd, zal licht werpen op de thema's diversiteit en lobbyen voor het goede.

En onder het motto 'Verhalen te vertellen' presenteert een sessie van het initiatief 'Frauen Verbinden' vooraanstaande vrouwelijke ondernemers, persoonlijkheden en sporters. Alpinist Kazuja Hiraide, de eerste Japanner die de 17e Piolet d'Or Award won, de "Academy Award" van bergbeklimmen.

Kortom een internationaal event waarbij je volledig wordt ondergedompeld in de aankomende nieuwigheden in sport.

Benieuwd om een kijkje te gaan nemen? Laat het ons weten!

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x